Digital-tv/internet

Med en digital kabel-TV-box tillhörande lägenheten finns möjlighet att abonnera på kanaler som väljs från Telenors utbud.

Föreningen har ett avtal om att kanalpaketet TV Bas ska levereras till alla lägenheters digitalboxar. Boxen ansluter du med en antennsladd till kabel-TV uttaget.

Besök www.telenor.se för mer information om eget tillval.

SVT1, SVT2, SVT barn/SVT24, Kunskapskanalen, TV4, TV6 och TV Finland levereras dessutom också i analog form och kan ses utan digitalbox.

Tänk på att att box och TV måste kopplas ihop med SCART- eller HDMI-kabel (HDMI för bästa bild) för att ta del av det digitala utbudet. TVn ställs in på den ingång som motsvarar var boxens kabel har anslutits i TVn, kanalval sker med boxens fjärrkontroll.

Fiber-TV

TV distriberas även över datanätverket, men den som vill utnyttja detta nät för TV måste själv beställa och betala för samtliga kanaler.

Bredband/Internet

Samtliga lägenheter har datauttag för lokalt nätverk (LAN) genom Telenor. Via datauttaget erbjuds bredband med hastigheter upp till 1 000 Mbit/s.

Alla lägenheter har inbakat i månadsavgiften till föreningen tillgång till ett abonnemang med hastigheten 10/10. Till skillnad mot mobilt bredband är mängden data per månad (GB) obegränsad. Uppgradering till högre hastighet kan beställas till ett förmånligt pris.

Beställ hos Telenor på telefon 020-222 222.

Observera att signalen når lägenheten genom det vänstra uttaget i det dubbla datauttag som har placerats i hallen. Om du istället vill ansluta genom det uttag som har monterats i ett annat rum måste signalen kopplas dit genom att en nätverkskabel först kopplar ihop vänster och höger uttag i hallen.